oliverochgänget

LONDON - fredag del 1

Kategori: Allmänt

Missade att skriva i det förra inlägget att när vi kom tillbaka till hotellet på eftermiddagen på torsdagen så stod våran efterlängtade väska äntligen där! underbart!

Fredagen hade vi bestämt att det skulle bli en sightseeingdag! Vi ställde klockan 07:00 och gick ner och åt frukost, gick upp igen och gjorde i ordning oss....underbart att kúnna sminka sig, borsta tänderna m.m:P
Sedan gick vi mot Paddington station och köpte oss varsitt endagarspass till londons tunnelbanor eller the tub som det hette:P
Första stoppet var Baker street och Madame Tussauds! Dom öppnade inte förrän 9.30 så vi hann med en liten promenix och en varm kopp choklad på ett litet engelskt café.

Eftersom vi va så smarta och va uppe i tid så slapp vi ju den långa kön in som många pratat om.
Det va riktigt häftigt att se alla vaxdockor, många va riktigt bra gjorda, andra inte så värst bra:P OCH ÄNTLIGEN fick Emelie och jag se vår snygging Johnny Depp<3;) (tyvärr fick vi inte ta med honom hem vilket va en liten besvikelse) men men sen när vi sett alla dockorna så kom vi fram till en skräckgång, kunde välja på den vanliga utgången eller denna och såklart tog vi den läskiga. Va typ som spökhuset på Liseberg men här gick dom så nära en att man kände dom flåsa en i nacken:P en hoppade till och med på emelie av misstag:P jag va skiträdd hela vägen, va fastklistrad på Emelie hela vägen medans hon gick och asgarva hela vägen haha:P

När vi väl kom ut därifrån fick vi gå och titta på en 4D film. Kom in i en stor biosalong satte på oss 3D glasögon och satte oss i jättesköna stolar. Filmen va kanske 10 min lång och handlade om massa superhjältar. 4D fatta vi inte vad det va men snart skulle vi märka det! När filmen börja kom Spiderman flygande och landa i en fontän då kom det vattenånga på oss i och när han sköt ut sitt nät blåste det till i nacken på oss, när en annan superhjälte sköt ut sina knivar högg det till i ryggen och när det kom massa småkryp i slutet rörde det sig nere vid fötterna på oss, stolarna vibrerade även när hulken kom m.m. SKITCOOLT och SKITKUL!! Emelie och jag garava hela filmen haha!

LONDON - torsdag

Kategori: Allmänt

På torsdag morgon vakna vi tidigt och gick ner och åt en god frukost. Efter det gick vi till receptionen och fråga efter våran väska...men ingen väska hade kommit!! Blev både ledsen och arg men kort därefter anlände Emelie och Johan till hotellet:D då blev jag genast gladare och för att göra det ännu bättre gick vi mot Oxford Street och SHOPPING på en gång!:D

Direkt när vi kommit in på Oxford Street såg PRIMARK! Skitstor affär, och billig!!! som Ullared fast bättre! Emelie och jag bokstavligt skrek när vi såg den och sprang dit på en gång med killarna efter:P Gick på bottenvåningen ett tag tills vi såg trappan upp och det stod SKOR! 3 par blev det den dagen:P och lite mer saker. Gjorde nog av med nästan all energi vi hade där inne:P så vi tog det lite lugnt och kika i några fler affärer innan vi slank in på en pub och käka...och killarna fick såklart sin öl! ÖL va det dom tjöta om hela resan haha men vi hade ju fått skor så då kunde dom få öl då;P

Efter ett par timmar på stan gick vi tillbaka till hotellet och avsluta sedan kvällen på KFC och en pub:)

LONDON - onsdag

Kategori: Allmänt

Hej igen! Nu är vi hemma i Sverige igen. Har haft en toppen weekend i London med Martin och goingarna Emelie och Johan:) Kommer inte orka skriva allt på en gång så jag delar upp det lite:)

Flyget för mig och Martin gick på Onsdag morgon kl 07.00. Inför denna resan har jag konstigt nog varit helt sjukt nervös, (kan berott på bytet i Paris) så natten innan vi åkte va ingen höjdare för mig men till slut satt vi på flyget mot Paris och Charles de gaulle iaf. Resan gick bra men kunde gått BÄTTRE!
När vi landar i Paris märker vi att vi e försenade (hade bara 45 min på oss att byta från början så nu blev det kris!) och eftersom flygplatsen e så stor måste man åka buss mellan terminalerna och såklart skulle vi byta terminal:/
När vi kom fram till gaten sa dom att den va stängd....SHIIIT! men de va väldigt snälla och ringde och kolla om vi fick gå på och som tur va fick vi det så i sista sekund hann vi med.
Väl framme på Heathrow airport kom såklart inte våran väska, så där fick jag "briljera" med min engelska. Dom sa att väskan skulle komma till vårt hotell på eftermiddagen så vi åkte in till London, käka lite och gick sedan till hotellet som låg 200 m från Paddington station:) Där somna vi i ett par timmar efter en rätt jobbig resa. Hade en mysig liten julmarknad utanför fönstret med så vi fick höra på mysig julmusik:)
Senare på kvällen hade fortfarande ingen väska kommit så vi tog vi en promenad och käka på en pub nära hotellet sen somna vi tidigt och hoppades på att väskan skulle va på hotellet när vi vakna.