oliverochgänget

Underbar dag<3

Kategori: Cystiskt Fibros

Idag har vi fått ett besked som vi både väntat på och samtidigt inte riktigt velat ha svaret på...
Ikväll var jag och tränade med bror och efter det hämtade Martin mig så åkte vi hem. När vi hade parkerat bilen ringer hans telefon, dolt nummer och det första jag hör är "jag får gratulera!", vad tusan är det för en försäljare tänker jag. Jag frågar Martin vem det är och han svarar CF mottagningen!!!! Hjälp kan det va sant??  Samtalet avslutas och Martin berättar att han INTE är anlagsbärare för CF!! Jag blir så glad att tårarna börjar rinna:D
 
För att ett barn ska få sjukdomen CF måste båda föräldrarna bära på anlaget. Jag testade mig för ett par veckor sedan och fick veta att jag är anlagsbärare vilket fick mig att bryta ihop och har varit nere sen dess. Vi fick också veta att det var 66% risk att Martin också bär på det... Så nu har vi gått och väntat på detta svaret men varit inställda på att han kommer vara bärare....
 
Att nu få detta beskedet är underbart!!! Vi kan nu släppa detta och inte oroa oss<3 för att tydliggöra ska vi inte skaffa barn än vi ville veta för att förbereda oss. 
 
Nu har jag även bestämt mig för vilken tatuering jag ska göra, den är för Alice skull och för att man aldrig ska sluta hoppas. Som Celine Dion sa: Hopefully one day, CF will stand for: Cure found. 
Kunde inte sagt det bättre själv<3<3<3

Kommentarer

  • Julia säger:

    Gud vad skönt och vad roligt! Väntar med spänning på att få se hur tatueringen kommer se ut :) Massor av kramar

    2013-02-03 | 10:53:31

Kommentera inlägget här: