oliverochgänget

Sista gången på puppyschool:P

Kategori: Allmänt

Ja det va förra tisdagen det:)

Sista gången hade vi en "tävling" som bestod av lite vi lärt oss.

En och en fick man gå fram med sin vovve och göra det Tina bad oss om.


Först var det sitt, Oliver satte sig ner innan jag ens hann säga något så ja det va väl bra:P
Sen va det sitta fin som inte heller va några problem.
Efter det var det ligg, det va inte heller svårt tyckte Oliver.
Sen va det dax för slalom, min lille plutt e väldigt livlig och glad så han skutta efter mig utan problem, hade kanske varit bättre om han gått bredvid men han följde efter och det va meningen:)
Näst sist va det inkallning, Tina höll honom och jag kalla in honom, han kom fort som bara den men hallå jag hade ju köttbullar så det e klart jag gör tänkte väl Oliver:P
Sist va det dax för cirkuskonsten. Alla hade fått  varsin konst ett par veckor tidigare och vi fick såklart "nicka" som ska vara den svåraste:P men vi var klart bestämda att klara det och så duktig som min lille plutt e så klara han det t o m på kommando:) det visa han snyggt upp på tävlingen.


Sen va det prisutdelning, en kom etta och resten tvåor såklart:)
Till sluta va det bara Oliver och en till vovve som inte blivit uppropade vilket betydde att en av dom skulle vinna.
Det blev vår underbara lilla Oliver<3:D haha blev sååå stolt:D
Tina sa att nästan alla hundar legat på samma poäng men hon va ju tvungen att välja så Oliver vann för han klara nicka på kommando. Hon berätta att han va den förste på valpkurs som klarat det på bara kommando:D då blir man stolt<3 hihi
Oliver fick en go leksak och matte och husse en smidig ihofällbar stol som vi nog kommer använda mkt på utflyckter i sommar:)


Puss&kram anna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: