oliverochgänget

20 Mars - så underbar dag!

Kategori: Allmänt

20 Mars var en lördag men inte vilken som helst:)..ne jag får börja från början.

Det första jag borde säga för dom som inte känner mig är att jag ÄLSKAR djur och kommer alltid att göra, speciellt hundar men har aldrig haft någon utan det fick jag skaffa när jag flyttat sa alltid mamma och pappa:P (nog många som känner igen det) Jag och min sambo har pratat om det men bestämt att vi ändå ska vänta några år, ändå en stor grej!

Den 11 mars var en torsdag och Martin hade åkt till fjällen så jag var ensam, mor och far skulle komma ner på helgen för jag fyllde år men oj så ensamt det va:P
Av någon anledning logga jag in på blocket för kika lite, uttråkad som jag var. Hade nog inte varit inne där på månader, för att kolla på hundar iaf. Klicka i HUND och GÖTEBORG och "klick"
DÄR, där mitt framför mig, andra annonsen, där va han:D
En blandis (cavalier, cocker, tibetansk spaniel) som hette Oliver. Cavalier har jag fastnat för och var mest inne på att skaffa en sån ras.

Jag ringde Martin och berätta sen skicka jag iväg ett mejl, nått sånt har jag aldrig gjort!
Gick hela fredagen med pirr i magen:) kom hem och såg ett mejl. Han var såld:(
Oj så ledsen jag blev kunde inte släppa han fast folk försökte hitta andra åt mig, men jag skulle ju inte ha hund nu utan just bara han isf.

Sen en vecka senare på torsdagen hade jag fått ett mejl, ang oliver stod det, shit hjärtat stanna tror jag:P
Kvinnan i familjen hade märkt att hon va allergisk, hallå nu e det ju ödet! jag ska ju bara ha han! jag skicka direkt tillbaka och bestämde träff på lördagmorgon, tyvärr skulle en kolla på fredag så han kunde varit borta.
Men nej vi fick åka dit:) när vi kom va dom ute och gick och när han fick syn på oss sprang han mot oss och jag börja nästan lipa! haha
Vi va där i 3 timmar innan jag kunde bestämma mig, var så nervös, herregud det är ändå nått vi kommer ha i typ 13 år!

Men efter 3 timmar satt vi i bilen alla 3:)

Nu har vi haft honom i 1 ½ månad typ och vi har verkligen inte ångrat oss, jag menar hur skulle man kunna det med en sån här sötnos...<3





Bilden som låg ute på blocket




Puss&kram anna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: