oliverochgänget

Artister spelar för livet<3

Kategori: Allmänt

Jag önskar nu att ni istället för att titta på min blogg går in på den här sidan:

http://www.artisterspelarforlivet.se

Sidan handlar om en sjukdom som heter cystisk fibros. Jag hade aldrig hört talas om den innan och jag kan tänka mig att det är många fler som inte heller har en aning. Finns en kort förklaring på denna sidan. Gå in och läs och om konserten som dom arrangerar vart annat år.

Varför ska ni göra detta nu då? En tankeställare: Det finns massa hemska sjukdomar, absolut. MEN cancer och hjärt- och kärlsjukdomar m.m vet alla om och det är såklart för dessa sjukdomar gör de reklam för på tv och radio. Men andra ovanliga sjukdomar som cystisk fibros hör man inget om men dessa barn och vuxna behöver också hjälp och kanske till och med MER hjälp då inte många vet om sjukdomen/sjukdomarna och för att dessa människor också ska få en chans att leva måste den forskningen också gå framåt. Fler människor drabbas av hjärt- och kärlsjukdomar men ska barn som lider av bland annat cystisk fibors (där "bara" 600pers i sverige har) inte ha samma rätt att få leva ett längre liv??


A<3

//Anna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: