oliverochgänget

VIKTIGT! LÄS!

Kategori: Cystiskt Fibros

Min systerdotter, min underbara, söta, glada systerdotter har Cystisk fibros. Jag har nämt sjukdomen förut men förklarar kort igen. Cystisk fibros är en ovanlig sjukdom som "bara" ca 600 pers. i Sverige har just nu. MIN systerdotter är en av dom. Denna sjukdom är obotlig och dödlig, just nu är medelåldern 50 år.

Jag har en önskan att ni som läser detta kan hjälpa mig att samla in pengar till forskningen om cystisk fibros. Jag vill att forskningen skall gå ännu mer framåt så att min älskade Alice och alla andra som lider av denna sjukdomen ska kunna få ett så normalt liv som möjligt. Det kommer aldrig gå att bota denna sjukdomen helt. MEN jag vill att min Alice ska få ha samma rätt till att leva lika länge som vi andra, och att få slippa ta så många mediciner utan kanske bara några om dagen. Ni förstår att dessa människor får ta jättemycket mediciner VARJE dag och även träna och göra speciella övnignar VARJE DAG.

Snart är det en gala för forskningen om Cystisk fibros. Där kommer sponsorer synas och artister spela. Därför heter den just "Artister spelar för livet" Ni som läser detta nu kan hjälpa min systerdotter med ett sms. Skicka ett bidrag på 50 kr, 100 kr eller 200 kr till Galan genom att sms:a meddelandet CF 50, CF 100 eller CF 200 Till 72901. (glöm ej mellanslag mellan CF och beloppet).

Den 50 lappen eller 100 lappen du sänder kan göra så att Alice får lika mycket rätt att leva som vi. Känner du någon som har ett företag eller har du själv ett företag så snälla be dem sponsra. Sponsorer behövs och snart är deadlinen om företaget vill synas i bladet som kommer delas ut!

För att veta mer om bidrag, galan eller sjukdomen gå in på http://artisterspelarforlivet.se/

Jag vet att ni säkert tänker på alla andra sjukdomar som finns och varför ska ni skänka pengar till just denna? Jag kan inte göra skillnad för alla hemska sjukdomar som finns i världen, jag väljer att försöka rädda de människor som lider av denna och som har drabbat min familj. Men jag behöver hjälp och hoppas de jag känner och som läser detta vill hjälpa mig. Alice är nu 10 månader och ju snabbare forskningen går frammåt desto bättre!
Det är inte många som känner till Cystisk fibros så sprid detta och snälla bidra till forskningen<3


För min systerdotter<3

Tack på förhand! //Anna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: