oliverochgänget

MIDSOMMARAFTON

Kategori: Allmänt

Då var årets ljusaste dag över, men det var en rolig och bra dag fast inte solen var framme precis hela tiden;)
 
Jag vaknade av att jag kände mig jättestressad och trodde vi hade sovit alldeles för länge så jag slängde mig efter mobilen för att kolla tiden och upptäcker att klockan är 06.45!!! jahaja, jag somnade om till kl 8 men då tyckte jag att vi skulle kliva upp och sagt och gjort, klockan 8.15 hade vi tagit på oss våra inlines och körde ett pass runt kärra:)
Efter det åt vi frukost och kl 10 var vi på plantagen för att köpa blommor till min första midsommarkrans ever!:) den blev ändå helt ok faktiskt.
 
Efter lite fix mötte vi upp bror min och åkte till Joel och Elin där även Thanche var. Vi käkade lite mat för att förbereda oss för kvällen och hade det mysigt. Vid halv 5, och efter en kul taxifärd med en chaufför som imiterade oss svenskar när vi sjunger små grodorna, kom vi till midsommarfesten som Mange, Robert och Karin hade fixat!
 
Det blev musikquiz och tipspromenad som vi inte vann MEN var sjuuuuukt grymma på! alla vi som varit hos Joel och Elin var ett lag i tipspromenaden och sista utslagsfrågan var att gissa hur många gem det var i en glasburk. Alla sa ett antal som vi plussade ihop och sedan tog snittet av. Vi fick 407,5 så det skrev vi. Nu kommer det sjuka!!! RÄTT ANTAL GEM I BURKEN VAR............408!!!!!! hahahaha sjukt grymma va vi!!
 
Blev även lite dans för vår del runt midsommarstången, ja vi hade inte någon riktig stång så vi tog en liten som stod på bordet och ställde på golvet och dansa och sjöng! funka bra det med:)
 
Det blev en lyckad dag/kväll trots mycket regn:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Puss&kram anna
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: